Dr. McDougall Danmark

Ris med sojabønner, grøntsager og tørret chili

ris_soja_broc

Ris med sojabønner, grøntsager og tørret chili:

3 dl brune ris skylles og sættes over med 6 dl vand – skal ha’ 35 min. kogning og 5 min. på efter/undervarme. Så skiveskar jeg 1 porre, 2 pastinakker og 5 cm blegselleri (jeg skærer altid små skiver af alle stilkene på én gang i stedet for 1 eller to stilke ad gangen). Dette hældte jeg i en gryde med lidt riseddike og vand plus 1 tsk. bouillonpasta, en tsk. karry og en tørret chili. Efter lidt sautering og roden-rundt tog jeg en lille rest tomat-rodsammen fra køleskabet og en dåse hakkede tomater og kom i. Det fik så lov til at simre, mens jeg skar ½ broccoli ud i små buketstykker. 10 min. før færdigtid tilsatte jeg en portion færdigkogte sojabønner, jeg havde kogt i går, og 5 før tid lagde jeg broccolistykkerne oven på til dampning ( nå… man kan se på broccoliens kedelige farve, at de nok har fået mere end 5 min.) Da det var lidt tyndt, fik det til sidst en skefuld jævning i form af mit vidundermiddel, polentapulver. (Bemærk, at jeg for en gangs skyld ikke starter med løg, hvidløg og ingefær, men det ku’ man jo godt ha’ gjort…)


 

 

Der er lukket for kommentarer.